Revision [3029]

This is an old revision of Alamo031 made by AdminDare on 2008-11-23 22:55:58.

 

#31: Salaliittoteoria


<-- #30: Kuolema vedessä - #32: -->
Palaute

 (image: http://empire.karmavector.org/images/kannet/issue_031_cover.jpg)


Pelien välissä tapahtunutta


Domino Squid toimitetaan mielentilatutkimukseen jotta voitaisiin arvioida voiko hänet viedä oikeuden eteen. Nightfallin| oikeudenkäyntiä varten kerätään toisaalla dataa. Bombardier Beetle saa syyttäjältä kutsun todistamaan Coup de Gracen oikeudenkäynnissä kunhan se alkaa.

Houstonin jälleenrakentaminen ja presidentinvaalikampanjan viime metrit pitävät kaikki kiireisinä. Darklight| debatoi televisiossa Bright Swordin kanssa, Linebacker| tekee tv-spotteja jotka kutsuvat ihmisiä äänestämään ja esiintyy edukseen. Beetle edustaa demokraattien ääntenkalastelutilaisuuksissa.

Keskiviikko, 5.11. 2008


Vaalipäivän aattona San Franciscoon ilmestyy siivekäs nainen joka sanoo olevansa Kestrel| tulevaisuudesta ja tuovansa hirveää varoitusta Obaman vaalivoiton seurauksista. Tätä ei varsinaisesti uskota. Kaikesta huolimatta Barack Obama voittaa presidentinvaalin. Alamolla ja demokraattisella puolueella on asiankuuluvan reippaat juhlat. Seuraava päivä kuluu onnellisessa krapulassa.

Perjantai, 7.11.


Pinball Wizard ilmoittaa paikantaneensa Gaussin| kadonneen kannettavan. Se ilmestyi Googlen Cloudiin - NSA:n päämajasta Fort Meadesta, Marylandista.

Trespasser| ja Darklight lähtevät Marylandiin ja piiloutuvat hotelliin keskelle military-industrialcomplexlandia. Arvellaan että NSA:n järjestelmiin ei voi murtautua mutta fyysisesti paikan päällä voisi ehkä käydä. Pulmana vaan on kenties maailman tarkin valvontajärjestelmä, jonka ohi on miltei mahdotonta livahtaa huomaamatta. Monimutkaisen suunnitelman kehittämisen jälkeen ryhmä päättää kuitenkin yrittää.

Maanantai, 10.11. (aamuyö)


Trespasser ja Darklight tandemhyppäävät ninjoiksi pukeutuneina maanantain vastaisena yönä NSA:n rakennuksen päälle. Darklightin saamasta paniikkikohtauksesta huolimatta he selviävät alas asti; muutaman sadan metrin korkeudessa varjo leikataan irti ja loppumatka laskeudutaan Darklightin voiman avulla. Katolta livahdetaan sisään. Trespasser ohittaa valvontalaitteita ja elektronisia lukkoja ja kaksikko kipuaa SIGINT-rakennuksen sisällä alaspäin. Pinball Wizardin kehittämän verkkotutkan avulla he koittavat paikantaa Gaussin kannettavaa. Se löytyy lopulta 13. kerroksesta, jolloin siihen kiinnitetään jäljityslaite.

Tässä vaiheessa rakennuksen turvallisuus havaitsee kaksikon, ja nämä livahtavat pakoon. Darklightin voimien avulla he sukeltavat lattian läpi, sitten seinän läpi ja pudottautuvat rakennuksen pihalle. Samaan aikaan Bombardier Beetle hajottaa läheisen muuntajan ja leikkaa hetkeksi rakennuksen sähköt (jotka tosin palaavat melkein heti generaattorin käynnistyessä) ja Pinball Wizard käynnistää verkkohyökkäyksen jonka tarkoitus on saada NSA uskomaan että tekeillä on jotain aivan muuta vaarallista.

Ninjasankarit varastavat auton mutta ajavat alueen laidalla olevaan piikkiansaan. He vievät toisen auton, saavat peräänsä vartijoita, poliiseja ja helikopterin, mutta harhauttavat näitä suurella savupommilla ja pakenevat metsikön kautta. Takaa-ajajat karistetaan ja ryhmä kokoontuu motellilla. Rauhoituttuaan NSA:lle murtautumisen jälkeisestä vainoharhasta sankarit käyvät nukkumaan.

Iltapäivästä joukkue herää ja siirtyy Philadelphiaan. Illan suussa he palaavat kun jäljityslaite kertoo kannettavan olevan liikkeellä. Se pysähtyy liittovaltion virastotaloon Baltimoressa.

Mail-Manin palsta


Alunperin tämän oli tosiaan tarkoitus olla numero 30, mutta sitten Deathguard ja sukeltaminen tulivat väliin ja päätin ettei minun tarvitse kumarrella numerointia.

Hidasta dekkarointia, pilkkujen viilausta, jahkailua - kaikki ne elementit mitä aiemmissa peleissä on inhottu. Suunnitelmassa oli kolmekin mahdollista supermättöä jotka kaikki onnistuttiin välttämään, ensimmäisen olemalla mokaamatta kauheasti NSA:lla, toisen olemalla täysin eri paikassa ja kolmannen koska vastapuoli ei lopulta halunnut käydä sankareille. Vaan minun mielestäni peli oli itse asiassa paljon kiinnostavampi tällaisena verkkaisen pohdiskelevana. Alun ratsia NSA:lle olisi voitu käsitellä nopeamminkin, keskeisenä ongelmana vaan oli että paikka tosiaan on NSA eikä sinne murtautumista voi sivuuttaa vaan toteamalla "murtaudutte sinne ja teette mitä tahdotte". NSA sai koneen murrettua huomattavasti oletettua nopeammin jonkinlaisena genremyönnytyksenä (ei tällaista asiaa voi jättää kuukaudeksi hautumaan) ja toisaalta koska se on kuitenkin NSA joka Vaan Osaa Nämä Jutut.

Vyyhti oli huomattavan sekava ja siinä oli liittovaltion aakkossoppaorganisaatioita kasapäin, mutta tarina lopulta kuitenkin toi jonkinlaisen ratkaisun Gaussin kohtaloon. Lopputuloksen tyydyttävyydestä pelaajille tai hahmoille en tiedä. Tässäkin käy selvästi ilmi että pidän kalliilla ostetuista loppuratkaisuista, mutta tavoitteeni oli tosiaan tarjota Gaussin kohtalolle loppuratkaisu tämän tarinan myötä. En tarkoita että olettaisin että Alamo välttämättä jättäisi Grizzlyn ja Shufflen rauhaan, ainoastaan että hahmot nyt tietävät mitä tapahtui ja miksi se tapahtui, ja että ainakin osittain oikeus saattaa vihdoin toteutua. Kuulen mieluusti näkemyksiä siitä, oliko ratkaisu aivan liian antiklimaktinen kenenkään muun makuun.

Pelinjohdon kannalta hahmojen omalle toiminnallen asettamat rajat ja tekemisen oikeutuksen pohdinta istui tähän tarinaan erittäin hyvin. Tämä on myös osa-alue jossa sarjakuvamainen juonenkuljetus ei kovin hyvin toimi, koska sarjakuvissa keskustelujen pitää olla lyhyitä mutta roolipeleissä tämä ei ole välttämätön rajoitus.


Pelattiin 23.11. 2008

Arvostelu:



<-- #30: Kuolema vedessä - #32: -->


CategoryAlamo - CategoryPelit

There are 2 comments on this page. [Show comments]
Valid XHTML :: Valid CSS: :: Powered by WikkaWiki