Revision [2887]

This is an old revision of Alamo028 made by AdminDare on 2008-10-02 16:57:19.

 

#28: Eksynyt pimeään


<-- #27: Valot sammuvat - #29: Harmin tiellä -->
Palaute

 (image: http://empire.karmavector.org/images/kannet/issue_028_cover.jpg)


Maan alla

Darklight| havahtuu horrosmaisesta tilasta siihen, että Nightfall| tulee hänen koppiinsa, mukanaan pullovettä ja voileipiä. Hänellä ei ole mitään käsitystä kuluneesta ajasta ja hän on edelleen hyvin pahasti vahingoittunut.

Darklight ja Nightfall keskustelevat pitkään. Nightfall koettaa saada tietoa siitä, mitä pinnalla olevat sankarit seuraavaksi aikovat, ja arvelee että nämä eivät varmaan aio hyväksyä tappioitaan ja lähteä kotiin. Darklight koettaa tehdä sovintoa Nightfallin kanssa ja kyselee, eikö hän voisi lopettaa ihmisten kaappailua ja yleistä häiriökäyttäytymistä. Hän myös lisää, että Miragen kuoleman jälkeen koko supersankariyhteisö on aika vauhkona ja valmis lähtemään sotajalalle. Nightfall taas sanoo, että hän olisi mielellään jättänyt Darklightin aivan rauhaan, mutta tämä ei selvästikään ymmärtänyt lopettaa supersankarointia vaikka menettikin voimansa. Mitä ihmisten kaappailuun tulee, tämä ei varsinaisesti ole hänen valintansa vaan välttämättömyys.

Nightfall kertoo kokemuksistaan pimeällä vyöhykkeellä ja väittää olevansa siellä jonkinlainen hallitsija, tosin myöntää samalla että koko vyöhyke tuntuu olevan suunnattoman suuri ja että hänen alaisinaan toimivat möröt ovat tuskin muurahaisia kummempia mieleltään. Hän sanoo koettaneensa napata Darklightia kiinni useita kertoja ja keränneensä valtavan määrän romua jonka tämä oli dumpannut portin läpi. Hän kertoo myös löytäneensä yhden Blackwaterin palkkasotilaan, joka oli varmaankin joutunut pimeyteen edelliskesänä New Orleansista - ja sanoo, että tämä ei selvinnyt elossa kovin kauaa vaan paleltui kuoliaaksi.

Nightfall kertoo, että jokin voima pimeällä vyöhykkeellä syö kaikkia siellä olevia olentoja, ja Darklightin todistamat jatkuvat taistelut olivat epätoivoisen pakenemisen aiheuttamia. Hän myös vihjaa, että vyöhykkeellä on suuria voimia jotka eivät halua tulla syödyksi, ja aikovat paeta sieltä Maapallolle. Normaalisti sikäläiset olennot tulevat tälle puolelle possessoimalla ihmisiä tai eläimiä, mutta voimakkaammat entiteetit eivät mahdu tavallisiin ihmisiin. Mutta nyt Nightfallilla on vankina Praying Mantis, johon suurempi hirviö ehkä voisi sopia. Häntä ei kiinnosta, mitä seuraa hirviön saapumisesta Maapallolle; tämä on jonkun toisen ongelma. Jos hirviö käy kärsimättömäksi, se voi vahingoittaa Nightfallia jotenkin pimeältä vyöhykkeeltä käsin.

Nightfall myöntää kaapanneensa Larry Sarnoffin, mutta ei tiedä mitään Ryan Mawagoesta. Demokraattien konventioonkaan hänellä ei ole kiinnostusta.

Sunnuntai, 3.8. 2008, Denver, Colorado


Marksman| ja Pinball Wizard matkustavat Denveriin samalla kun Alamon vielä toimintakykyiset jäsenet keräävät dataa jatkotoimia varten. Pahoin vahingoittunut Linebacker| matkaa sairaalaan, Poltergeist| ja Trespasser| tutkivat sadevesiviemäreiden karttoja ja Bombardier Beetle puhuu lehdistölle, poliisille ja FBI:n agentille.

Jostain ryömii esiin Ryan Mawagoe, kärsineen ja voipuneen näköisenä. Hän tulee sankarien luokse ja kertoo olleensa mustien mörköjen vankina pimeässä kopissa kunnes äskettäin yksi niistä kiskoi hänet ylös ja käski häntä viemään sankareille viestin "pysykää poissa täältä tai tapahtuu kauheita". Mawagoe sanoo olleensa jututtamassa lähialueen kodittomia kun jotain tapahtui, ja sen jälkeen hän heräsi pimeydessä. Hän oli kuullut pimeydessä muitakin vankeja, muttei nähnyt mitään ennenkuin hänet saatettiin takaisin ylös. Hän on heikossa kunnossa ja pystyy juuri ja juuri kävelemään. Jää epäselväksi, minkä vuoksi hänen kaltaisensa puolueviskaali oli käyttämässä aikaansa puolihylätyllä teollisuusalueella jututtamassa kodittomia, mutta hänetkin viedään sairaalaan.

Marksman saapuu kaupunkiin ja kohtaa muun ryhmän sairaalalla. Hän pitää ilmeisenä, että Nightfallin vangit on haettava ylös nopeasti. Kukaan ei tarkalleen tiedä mitä Nightfall aikoo, mikä tekee monimutkaisen taktikoinnin vaikeaksi; lisäksi näyttää siltä että tällä on jäljellä vielä ainakin puolet joukoistaan. Suora hyökkäys ei näissä oloissa päättyisi välttämättä yhtään edelliskertaa paremmin, koska Nightfall on melko varmasti ansoittanut kotikenttänsä. Arvioidaan, että olisi parempi koettaa hämätä Nightfallia hyökkäämällä samalla kun pari muuta koettaa hiipiä hänen tukikohtaansa muuta kautta ja etsiä vangit. Tukikohta on ilmeisesti sadevesiviemärien yhteydessä oleva vanha vedenpuhdistamo, jonka kartat ovat epäselviä. Suunnitelma tuntuu varsin epätoivoiselta, ei vähiten koska Linebacker on oikeastaan liian huonossa kunnossa lähteäkseen kentälle.

Pinball Wizard saapuu paria tuntia myöhemmin. Hän sanoo, että hänellä on teoria joka voisi saada Linebackerin takaisin jalkeilleen; Linebackerin voimat aktivoituivat alunperin kemikaalisopasta pari vuotta sitten, ja Wizard veikkaa että sopivan suuri annos vastaavia kemikaaleja voisi työntää sankarin fysiologian taas kriittisen pisteen tuolle puolelle ja laukaista saman prosessin joka aikanaan kasvatti Harryn koon ja voimat nykyisiin mittoihinsa. Wizard arvelee, että oikein mitoitettuna tämä saattaisi saada Harryn paranemaan nykyisistä vammoistaan käden käänteessä. Linebacker tunnistaa tilanteen epätoivoisuuden ja suostuu proseduuriin. Wizard injektoi häneen ruiskullisen lääkekemikaaleja, ja parissa minuutissa Harry alkaa kouristella samalla kun hänen kehonsa ryhtyy kuromaan vaurioita kiinni silmissä. Proseduuri on tuskallinen ja pelottava, mutta lopulta se toimii kuten oli toivottu: Harryn vammat paranevat käytännössä heti. Harry tosin epäilee kasvaneensa taas hieman.

Nyt toimintakykyinen ryhmä jakautuu kahtia: Poltergeist ja Trespasser muodostavat hiiviskelypartion, muut ovat suora hyökkäys. Dynamiitilla räjäytetään reikä ratapihaan niin että Marksman ja muut pääsevät suoraan laskeutumaan kammioon jossa aiemmin otettiin yhteen Nightfallin ja pimeysmörköjen kanssa. Poltergeist ja Trespasser laskeutuvat sisään aiemmin tutkitun hylätyn talon kellarin kautta.

Hyökkäysryhmä tunkeutuu eteenpäin, kohtaa kolme pimeysmörköä ja taltuttaa heidät. Hiiviskelijät kiipeävät hankalia ja ahtaita putkia syvemmälle Nightfallin valtakuntaan. Ryhmät pitävät yhteyttä toisiinsa pienillä radiomajakoilla joita he jättävät jälkeensä tunneleihin.

Hyökkäysryhmä päätyy valtavaan soikionmuotoiseen kammioon jonka lattiassa on suuria kuutionmuotoisia koloja; Harry putoaa yhteen heti ensitöikseen ja löytää pohjalta muumioituneen ruumiin. Kolme metriä syvästä kolosta hän pääsee kuitenkin helposti hyppäämään ylös. Kolot ovat ilmeisesti vanhoja lietealtaita, nyt tyhjennettyjä, ja niiden välissä kulkee kolmikymmensenttisiä kulkureittejä; kammiossa liikkuminen vaatii tarkkaavaisuutta. Joistain altaista kuuluu valitusta ja vaikerrusta, ja Marksman havaitsee että näissä on ihmisiä, ilmeisesti kadonneita kodittomia joita Nightfall pitää vankeinaan. Muu ryhmä etenee kammioon, mutta yllättäen sen katto haihtuu. Pimeästä voimasta koostuneen valekaton takaa paljastuu kaksi valtavaa piikeillä varustettua teräspalkkia jotka heilahtavat vaijereiden varassa kohti kammion keskiosaa kuin jättimäiset hengenvaaralliset keinut; katosta putoaa myös satunnainen määrä terävää vaarallista rojua sekä pimeysmörköjä. Linebacker ja Beetle sukeltavat altaisiin välttääkseen tulemasta heilurien murskaamaksi.

Poltergeist ja Trespasser ovat sivuuttaneet yhden ristikon ja löytäneet lattiassa olevan ristikon syvemmälle kompleksiin. Yllättäen he kuulevat Darklightin äänen. Tämä on vankina jossain lattialuukun toisella puolella; siellä on myös yksi pimeysmörkö. Ristikko avataan, ja pimeysmörkö hyppää esiin iskeäkseen sankareita keihäällä, mutta Poltergeist naulaa tämän lattiaan kahdella isolla ratapiikillä. Alemmassa kerroksessa on pimeä käytävä jossa on ovia, ja erään takaa löytyy Darklight, nyt musta ja jonkin verran vammoistaan parantunut. Darklight päästetään ulos ja hän kertoo keskustelustaan Nightfallin kanssa samalla kun sankarit lähtevät etenemään suuntaan jonne Darklight tietää tämän lähteneen. He raportoivat radioon löytäneensä yhden kadonneista, mutta Marksmanin joukkueella on hieman liian kiire kommentoidakseen.

Lieteallaskammiossa käydään kiivas taistelu kun pimeysmörköjä tulee paitsi katosta, myös lietealtaista sekä sankarien takaa. Linebacker ja Pinball Wizard saavat kolhuja möröiltä ja katosta Marksmanin niskaan hypännyt mörkö onnistuu viiltämään tämän olkapäähän ruman haavan. Viisi mörköä saadaan kuitenkin taltutettua; loput häipyvät yhtä äkkiä kuin saapuivatkin. Näyttää siltä, että he poistuivat erään lietealtaan pohjassa olevan suuren luukun kautta.

Darklight, Poltergeist ja Trespasser havaitsevat pimeyden ympärillään tiivistyvän ja käyvän kylmemmäksi, samaan tapaan kuin Oklahoma Cityssa sillan alla sijainnut Nightfallin pienoisvaltakunta. Pimeä voima häiritsee radioliikennettä. Trespasser jää viimeisen toimivan tukiaseman luo samalla kun Darklight ja Poltergeist jatkavat syvemmälle kiertävää tunnelia.

Pinball Wizard keskittyy antamaan ensiapua lieteallaskammiossa käydyssä taistelussa loukkantuneille vangeille. Kammiosta on muutamakin tie ulos, ja ainakin kaksi reittiä jotka johtavat kartan mukaan pinnalle. Wizard jää evakuoimaan vankeja muun ryhmän avatessa alaspäin johtavan luukun. Sitä kautta he pääsevät samalle pimeän voiman alueelle josta toinen ryhmä on juuri kulkenut; pian he törmäävät Trespasseriin. He lähtevät niinikään alaspäin, syvemmälle pimeään.

Alaspäin kiertävän tunnelin päässä Darklight ja Poltergeist päätyvät korkeaan pyöreään kammioon. Kammion seinään on kahlittu Praying Mantis; korkealla leijailee Nightfall ja pimeysmörköjä seisoo seinien vieressä. Nightfall vaikuttaa voitonriemuisen huvittuneelta sankarien saapumisesta ja kun nämä eivät suostu välittömästi antautumaan, eräs pimeysmöröistä loikkaa heidän kimppuunsa. Mörkö on selvästi aiemmin ollut Hunting Cat, mutta nyt hänessä asuu pimeän vyöhykkeen peto joka näyttää perineen isäntäruumiinsa refleksit. Poltergeist saa väistää veitsenteräviä mustia kynsiä.

Darklight lähtee juoksemaan Mantisin luokse. Kammion keskellä on pimeyden tiivistymä, läpitunkemattoman musta kohta, kuin aukko maailmassa, ja se vetää kevyesti puoleensa kaikkea kammiossa, vääristäen tilan suppilomaiseksi kurimukseksi ympärilleen. Darklight kiertää kammion seinää Mantisia kohti, jolloin pimeysmöröt lähtevät liikkeelle. Nightfall tekee jotakin sauvallaan, ja kurimuksesta syöksyy ulos valtava pimeän voiman virta joka peittää Mantisin näkyvistä. Darklight hyppää virtaan, mutta se on kuin vesiputoukseen astumista: virta paiskaa hänet kammion seinää vasten. Hän tuntee enemmän kuin näkee Mantisin muuttuvan pimeän voiman kietoutuessa tämän ympärille.

Muut sankarit saavuttavat niinikään kammion.

Mail-Manin palsta


Tässä pelissä olisi pitänyt olla paljon enemmän visuaalisia elementtejä ja kolmiulotteisia malleja näyttämään tilannekaaviota, mutta päädyin piirtämään kartan Nightfallin valtakunnasta vasta peliä edeltäneenä iltana enkä enää ehtinyt rakentaa Quake-kenttää vanhasta vedenpuhdistamosta.

Vastapuolella oli tosiaan tässä aika hillitön voimaetu, mutta haittana aika kaksijakoinen taktiikka: huolimatta lähes-telepaattisesta yhteydestä Nightfall ja Surgeon eivät pelanneet kauhean hyvin yhteen ja välillä toinen teki toisen aikeiden kannalta täysin vastakkaisia asioita. Täysin epäitsekkäästi valtiaansa etua ajatteleva Nightfall ei olisi sulkenut temppelinsä keskellä olevaa kurimusta josta Surgeon oli ryömimässä maailmaan siinä pelossa että Darklight putoaa sisään.


Pelattiin 1.10. 2008

Arvostelu:



<-- #27: Valot sammuvat - #29: Harmin tiellä -->


CategoryAlamo - CategoryPelit
There is one comment on this page. [Display comment]
Valid XHTML :: Valid CSS: :: Powered by WikkaWiki